امكان جديد گوگل: حذف سايت‌هاي مزاحم از نتايج جستجو
بلاگ تخصصی کامپیوتر

روش‌هاي مختلفي براي حذف سايت‌هاي مزاحم، بدون محتوا و تبليغاتي از نتايج جستجوي گوگل وجود دارد (موتور جستجوي سفارشي / افزونه‌هاي فايرفاكس و كروم / اسكريپت‌هاي گريزمانكي و …) اما هر يك از اين روش‌ها نيز مشكلات خاص خود را دارند؛ مثلاً در روش جستجوي سفارشي بايد منتظر بمانيم تا ايجادكننده موتور جستجو، يك سايت مزاحم را به فهرست ممنوعه اضافه كند و خود نمي‌توانيم شخصاً آن را اضافه كنيم مگر اينكه يك موتور جستجوي شخصي براي خود بسازيم كه ۹۹% كاربران حوصله اين كار را ندارند. استفاده از افزونه‌ها نيز محدود به يك مرورگر خاص است (مثلاً فايرفاكس و كروم) و همه جا نمي‌توانيم مرورگر و تنظيمات خود را به همراه داشته باشيم.

 

 

چه خوب بود اگر گوگل، خودش اين امكان را فراهم مي‌كرد تا بتوانيم سايت‌هايي را كه مزاحم تشخيص مي‌دهيم از نتايج جستجوي شخصي خود حذف كنيم. خبر خوش آن است كه گوگل از ۱۰ مارس ۲۰۱۱ اين قابليت را به ساير قابليت‌هاي خوب خود افزوده است. حالا شما مي‌توانيد با وارد شدن به حساب كاربري خود در گوگل، سايت‌هاي تبليغاتي يا مزاحم يا هر سايتي را كه دوست نداريد به فهرست ممنوعه خود بيافزاييد تا ديگر اين سايت‌ها در نتايج جستجوي شما ظاهر نشوند.

براي استفاده از اين ويژگي جديد كافي است پس از لاگين كردن در يكي از سرويس‌هاي گوگل، در گوگل انگليسي به جستجوي عبارت مورد نظر خود پرداخته و به لينك جديدي كه با عنوان Block all example.com results در كنار لينك‌هاي Cached و Similar قرار گرفته است توجه نماييد. با كليك روي اين لينك مي‌توانيد سايت مربوطه را به فهرست ممنوعه خود بيافزاييد.

 

 

اگر اين لينك براي شما نمايش داده نمي‌شود، مي‌توانيد به صفحه تنظيمات گوگل رفته و در پايين صفحه، گزينه Blocked Sites را ملاحظه نماييد يا مستقيماً به بخش مديريت سايت‌هاي بلوكه‌شده برويد و سايت‌هاي مزاحم را به فهرست ممنوعه خود اضافه كنيد. شما در حال حاضر مي‌توانيد تا ۵۰۰ سايت مزاحم را به فهرست ممنوعه خود بيافزاييد.

 

پس از اضافه كردن سايت‌هاي مزاحم به فهرست ممنوعه شخصي خودتان، مي‌توانيد با خيال آسوده به جستجو در گوگل بپردازيد. براي مشاهده نتايجي كه توسط گوگل بلاك شده است مي‌توانيد به پايين صفحه جستجو دقت كنيد و با كليك روي لينك مربوطه، آن نتايج را مشاهده كرده و يا سريعاً سايتي را از فهرست ممنوعه خارج كنيد.

 

 

در حال حاضر اين قابليت در گوگل انگليسي و مرورگرهاي فايرفاكس (نسخه ۳.۵ به بالا)، كروم (نسخه ۹ به بالا) و اينترنت اكسپلورر (نسخه ۸ به بالا) براي تمامي كاربران فعال شده است و به گفته گوگل، به زودي حوزه پوشش آن افزايش خواهد يافت. با شناختي كه از گوگل داريم، قطعاً در آينده، امكانات بيشتري به اين ويژگي خوب گوگل اضافه خواهد شد.

منبع : www.tafreevar.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 313
بازدید کل : 260762
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1